In Nieuwkoop start uw Rotary leven
Estafette 100 jaar Rotary
Dorpsboerderij Nieuwkoop
Rotary voor Gezond Nieuwkoop

Rotary Nieuwkoop actief op vele fronten..

Eerste zonnebrand-dispenser bij Strand Zomer

Bij Strand Zomer is nu een eerste mogelijkheid om je lastminute in te smeren op zonnige dagen. Dankzij dit initiatief van Rotary Nieuwkoop zullen er nu bij alle watersportpunten en sportverenigingen deze Maxisun dispensers worden geplaatst.

Nog steeds lopen jaarlijks 150 Nieuwkopers huidkanker op als gevolg van teveel UV-straling en wordt er onvoldoende gebruik gemaakt van een goed zonnebrandmiddel.

De dispenser is ontwikkeld door Dutch Suncare Innovators in Ter Aar en sprayt het Maxisun Protect SPF 30, dat vrij is van microplastics, alcohol en rode UV-filters. Deze zonnebrand is vriendelijk voor mens en natuur !

Komt  u allen dus insmeren bij Strand Zomer !

Cheque voor Fruit Today Ahsram College

Gemeente Nieuwkoop, het Fruitpaleis en Rotary Nieuwkoop hebben er nu voor gezorgd dat op het Ashram College de leerlingen iedere week tegen aantrekkelijke prijzen vers fruit en groente in de schoolkantine kunnen kopen.

In het kader van JOGG is de Gemeente Nieuwkoop aktief om aandacht te creeeren rond het onderwerp gezonde voeding bij jongeren. Stap voor stap worden leerkrachten, ouders en leerlingen betrokken en meer bewust gemaakt van de waarde van gezonde voeding. Gesprekken met ouderraad en leerlingenraad zijn er gevoerd, lesmateriaal beschikbaar gesteld en met een maandelijkse Kahoot-quiz wordt de kennis van de leerlingen getest.

Strandrups - excursies voor ouderen

Ook dit jaar organiseert Rotary Nieuwkoop in augustus en september weer excursies naar het strand voor de minder mobiele inwoners van Nieuwkoop e.o. Zij worden door Rotary-leden opgehaald en naar het strand van Noordwijk gereden. Bij de parkeerplaats Langevelderslag staat de strandrups klaar om hen met rollator of rolstoel aan boord te nemen . Daarna gaat een ieder van de mooie uitzichten op het zonnige strand en zee genieten.

Na afloop wisselen de deelnemers bij de chocomel en appeltaart enthousiast al hun strand-ervaringen uit. Het was voor velen immers lang geleden dat ze aan de kkust waren geweest!

Moe maar voldaan keren allen aan het eind van de middag weer  huiswaarts.

Kom kennismaken met deze actieve club